Veel gestelde vragen

Verkopers

Leuk dat je verkoper wil worden! Er zijn twee manier om je aan te melden als verkoper op Handwerkmarkt:

  1. Heb je nog geen account? Ga dan naar inloggen/aanmelden en druk op “Aanmelden”. Je krijgt hier de optie om aan te melden als klant of als verkoper. Kies hier “Verkoper” en vul al jouw gegevens in. Bevestig jouw aanmelding via het verificatie mailtje en loop het stappenplan door zodat je de meest belangrijke instellingen hebt doorlopen. Je bent hierna klaar om jouw producten te verkopen!
  2. Heb je jezelf al aangemeld als klant? In jouw account overzicht (ook wel kopers dashboard) staat onder de korte introductie de optie om verkoper te worden. Als je hier op klikt kan je de overige gegevens invullen om verkoper te worden. Je krijgt hierna gelijk toegang tot jouw verkopers dashboard. Druk hier op “Winkel handleiding” en je wordt gelijk doorverwezen naar het stappenplan. 

Heel vervelend dat je geen mailtje hebt gekregen om jouw aanmelding te bevestigen. Dit kan twee redenen hebben: 

  1. Je hebt een overactieve spamfilter waardoor ons mailtje niet toegelaten wordt in je inbox. Zet info@handwerkmarkt.nl als gewenst emailadres in jouw email instellingen om dit in de toekomst te voorkomen.
  2. Je hebt per ongeluk een verkeerd emailadres aan ons doorgegeven. 

We raden je in beide gevallen aan even contact met ons op te nemen zodat we jouw account handmatig kunnen activeren of jouw gegevens kunnen verwijderen zodat je jezelf opnieuw kan aanmelden. 

Je kan namelijk niet inloggen zonder jouw aanmelding te hebben bevestigd via het verificatie mailtje.

Neem daarom even contact met ons op via WhatsApp (063971125) of email (info@handwerkmarkt.nl) dan helpen we je zo snel mogelijk verder.

Als je bij het inloggen op Handwerkmarkt een melding krijgt kan dit verschillende redenen hebben, die gelukkig allemaal op te lossen zijn. Controleer daarom welke situatie op jou van toepassing is.

  1. Heb je jezelf al aangemeld? Zo niet, dan kan je helaas nog niet inloggen. Ga eerst naar “Aanmelden” en registreer daar al jouw gegevens als klant of verkoper. Nadat je jouw registratie hebt bevestigd via het verificatie mailtje, kan je inloggen op jouw account. 
  2. Heb je jezelf wel aangemeld maar heb je jouw registratie nog niet bevestigd via het door ons verzonden verificatie mailtje, dan kan je helaas ook nog niet aan de slag. Kijk even in jouw mail inbox en volg de stappen in het mailtje. 
  3. Misschien heb je per ongeluk een verkeerd email adres of wachtwoord gebruikt. Probeer voor de zekerheid nog een keer in te loggen. Weet je zeker dat de gevens correct zijn en zijn situatie 1 of 2 niet op jou van toepassing? Neem dan even contact op via Whatsapp (0639791125) of email (info@handwerkmarkt.nl) dan helpen we je zo snel mogelijk weer op weg. Ben je niet helemaal zeker of het door jou ingevulde wachtwoord klopt? Verander jouw wachtwoord dan via het volgen van de link in de foutmelding.

Bij Handwerkmarkt heb je de mogelijkheid geheel kosteloos jouw producten te verkopen. Om het platform zo toegankelijk mogelijk te maken, hanteren we namelijk maar twee soorten kosten; abonnementskosten en transactiekosten. Beide kosten zijn niet verplicht. Door onderstaande stappen te volgen, kan je daarom helemaal kosteloos jouw producten verkopen: 

  • Abonnementskosten: Er zijn 4 soorten abonnementen die aansluiten bij verschillende ambitie niveaus. Het “Start” abonnement is helemaal gratis en geeft je toegang tot alle starters functionaliteiten van het platform. Kies daarom het “Start” abonnement en ga gratis aan de slag. Wil je meer lezen over de abonnementen? Klik hier.
  • Transactiekosten: Ons klantvriendelijke, overzichtelijke en veilige betalingssysteem zorgt ervoor dat je zelf de touwtjes in handen houdt en maximaal inzicht hebt op jouw verdiensten terwijl jouw klanten makkelijk en snel kunnen betalen via iDeal. Het enige nadeel van dit systeem is dat er transactiekosten mee verbonden zijn. Zoals eerder aangegeven ben je niet verplicht met dit betalingssysteem te werken. In het kort kan je de transactiekosten vermijden door de volgende instellingen:
  1. Activeer de live chat in jouw winkel instellingen.
  2. Zet jouw producten op “Niet op voorraad”. Klanten worden dan doorverwezen naar jouw winkel om persoonlijk met je te chatten.

De precieze instellingen worden in het blauw beschreven in het opstart stappenplan.

Het platform fungeert dan voor jouw winkel als Marktplaats; klanten kunnen niet direct iets kopen maar kunnen wel makkelijk persoonlijk contact met je opnemen via de live chat. Je kan dan zelf de bestelling en betaling afhandelen zonder transactiekosten via het platform te maken. 

Let wel op! Klanten kunnen door deze extra moeite afhaken. Ook sluit je nuttige functionaliteiten van jouw verkoper dashboard uit, die je inzicht geven en je kunnen helpen jouw netwerk doelgericht te laten groeien. We raden het dan ook af om ons betalingssysteem niet te gebruiken.

Om te voorkomen dat je klanten last krijgen van hun nek bij het bekijken van jouw producten, is het wel zo fijn om dit op te lossen.

De foto zal niet draaien als de afmetingen iets meer overeenkomen met een vierkant. Maak de foto daarom voordat je het upload vierkanter door de lange zijdes wat korter te maken of de korte zijdes iets langer. 

Kopers