Kosten

Klaar met advertentiekosten en commissies? Wij ook. Besteed aandacht aan jouw producten in plaats van je zorgen te maken over allerlei kosten. Wij zorgen ervoor dat het zonder kan. Wil jij graag kosteloos jouw producten verkopen? Geen probleem. Het platform bied tal van verschillende mogelijkheden. Wil jij graag alles uit jouw bedrijf/ hobby halen en meegroeien met het platform? Dat kan natuurlijk ook! De keus is aan jou.


 

Abonnementskosten

Om onderscheid te maken tussen hobbyisten, fanatiekelingen en professionels maken we gebruik van een abonnementen systeem;

  • Start (gratis): 30 dagen geldig.
  • Basis (€5): 30 dagen geldig.
  • Pro (€12,50): 60 dagen geldig. 
  • Premium (€20): 60 dagen geldig.

Deze abonnementen worden vooraf betaald en gaan in op het moment dat de betaling is gelukt. Afhankelijk van jouw gekozen abonnement wordt het abonnement na 30 of 60 dagen beïndigd en wordt niet automatisch verlengd (dit is een functionaliteit die we in de toekomst hopen aan te kunnen bieden). Je wordt door ons op de hoogte gebracht. De abonnementen geven je gedurende de geldigheidsduur toegang tot verschillende functionaliteiten van het platform. Voor meer details zie Functionaliteiten –> Abonnementen.

Bij alle abonnementen worden geen commissies of advertentiekosten in rekening gebracht. Na de geldigheidsduur van de abonnementen kan je weer opnieuw een abonnement kiezen die op dat moment het beste bij jouw behoeftes aansluit. 

Transactiekosten

Handwerkmarkt maakt gebruik van een veilige en betrouwbare combinatie van betalingssystemen om een transactie tussen jou en de koper toegankelijk en snel te laten verlopen. De koper heeft hierbij de mogelijkheid om met iDeal te betalen. 

De transactiekosten op Handwerkmarkt zijn 4% van de verkoopprijs van het product (excl verzendkosten). We leggen je hieronder graag uit hoe deze kosten tot stand komt. 

Transactiekosten zijn niet verplicht! We leggen je in de Winkelhandleiding graag uit hoe je jouw producten zonder transactiekosten kan verkopen. 

Een transactie bestaat uit verschillende stappen in het process:

Bij het verkopen van een product verwerkt Mollie de transactie tussen de verkoper en het platform. Jouw verkopersbalans op het platform wordt vervolgens verhoogt met jouw omzet (= verkoopprijs + verzendkosten – transactiekosten). Jij kan op ieder moment het bedrag op jouw verkopersbalans opnemen door een opnameverzoek aan te vragen. Hoe het opnemen van jouw verdiensten werkt, leggen we je graag uit via Winkel (beheer) –> Opname. De totale transactiekosten bestaan dus uit de servicekosten van Mollie, opname kosten en verwerkingskosten. We hebben gekozen voor een percentuele kosten berekening om het platform voor iedereen even toegankelijk te houden, ook als jouw producten een lage verkoopprijs hebben. 

Verzendkosten

Bij het verkopen van een product is het belangrijk om op een snelle en betrouwbare manier het product bij de koper te krijgen.

Schakel je een verzendservice in, zorg dan dat je duidelijk bent in je product beschrijving of de algemene voorwaarden van je winkel over de verzendkosten. Benoem duidelijk of jouw productprijs inclusief of exclusief deze verzendkosten zijn, zodat de koper niet voor onverwachte kosten komt te staan. Zorg ook altijd voor een verzendbewijs en/of Track & Trace code zodat de schuld van een vermist pakketje niet op jou verhaalt kan worden.

Wonen jij en de koper dicht bij elkaar in de buurt of kan je iets anders regelen om het product op de juiste bestemming te krijgen? Dan scheelt dit weer verzendkosten en misschien hou je er ook nog een leuk contact in de buurt aan over.

Je kan de verzendkosten zo instellen dat het automatisch per bestelling bij het eindbedrag wordt opgeteld.

Voor meer details over het instellen van verzendkosten zie Winkel (beheer) –> verzending.