Winkel

In het winkelmenu vind je de tab “Winkel”. Vanuit deze tab kom je terecht bij je winkelinstellingen waar je  makkelijk en snel de basis van jouw winkel kan personaliseren en aanpassen. Deze instelling worden zichtbaar op jouw winkelpagina en voorzien kopers van basis informatie over jou en jouw winkel.  We leggen je graag alle uitgebreide mogelijkheden binnen deze instellingen uit zodat je jouw winkel helemaal naar wens kan vormgeven. 

FAQ - Algemeen

Iedereen kan gratis een winkel aanmaken op Handwerkmarkt. Er zijn verder ook geen andere kosten verbonden aan het hebben van de winkel. 

Ook kan je geheel kosteloos 5 producten aan je winkel toevoegen. Vanaf 5 producten kan je verkooppakketten aanschaffen om toegang te krijgen extra functionaliteiten.

Lees meer over de verkooppakketten → 

Dat mag! Wij verdienen niks aan jouw verkopen omdat wij niet werken met commissies of advertentiekosten. Ons doel is om jou meer bereik te geven en ervoor te zorgen dat je je producten verkoopt. Voor ons maakt het dus niet uit waar of hoe deze verkoop plaatsvindt.

In de winkelbiografie kan je de link naar je webshop toevoegen om geïntereseerde klanten door te verwijzen naar je webshop. 

Alle contactgegevens die je aan je winkel toevoegt, zijn voor alle bezoekers van het platform zichtbaar. Je bent niet verplicht om je contactgevens achter te laten als je je hier niet prettig bij voelt. In je winkel hebben wij een contactformulier en chat optie toegevoegd zodat klanten altijd contact met je op kunnen nemen, ook als je je contactgegevens liever niet wil delen. 

Personalisatie opties

Banner: Stel een banner in voor jouw winkelpagina.

Profielfoto: Stel een profielfoto in voor jouw winkelpagina.

Winkelnaam: Deze winkelnaam wordt  getoond bij jouw winkel en op de productpagina. 

Winkelcategorie: In het winkeloverzicht kunnen klanten op winkelcategorie filteren. Vul hier dus de winkelcategorie(ën) in waarop jij graag gevonden wil worden.

Winkel producten per pagina: Hoeveel producten er per pagina in jouw winkel worden getoont.

Adres: Jouw adres. Deze wordt weergegeven in jouw winkel en het winkeloverzicht. Iedereen heeft toegang tot dit overzicht. Heb je liever niet dat iedereen jouw adres kan zien? Laat dan deze optie open. 

Telefoonnummer: Deze wordt weergegeven in jouw winkel en het winkeloverzicht. Iedereen heeft toegang tot dit overzicht.  Heb je liever niet dat iedereen jouw telefoonnummer kan zien? Laat dan deze optie open. 

E-mail: Vink deze optie aan als je graag wil dat klanten via de mail contact met je op kunnen nemen als zij vragen hebben.

Meer producten: Als een koper op jouw product klikt, komt hij/zij op de productpagina van dit product terecht. Op deze pagina staat extra informatie over het product en over jou als verkoper. Als je deze optie hebt aangevinkt, ziet de klant onder de tab “Meer producten” ook de andere producten die je in je winkel hebt staan. 

Kaart: momenteel niet geactiveerd op Handwerkmarkt.

Korting: Wil je graag een grote kortingsactie organiseren die van toepassing is op al jouw producten? Schakel dan winkelkorting in, waarbij je een kortingspercentage kan kiezen die geldt voor alle producten in je winkel.

Winkel biografie: Vertel hier iets over jezelf en jouw producten. Heb je een eigen webshop? Dan mag je die hier natuurlijk vermelden!

Activeer live chat: Vink deze optie aan om te kunnen chatten met kopers en andere verkopers.

Algemene voorwaarden

Zorg dat onenigheid tussen jou en je klanten worden voorkomen door het nauwkeurig beschrijven van de algemene voorwaarden van jouw winkel. We raden je aan de volgende punten in je algemene voorwaarden te verwerken: 

  • Hoe zijn verschillende kosten in de prijs van jouw producten verwerkt? Denk hierbij aan BTW en verzendkosten. Is de prijs inclusief of exclusief deze kosten?
  • Verwerkingstijd, eventueel inclusief verzendtijd;
  • Herroepingsrecht en uitsluiting hiervan; wanneer mag jouw klant het product kosteloos retourneren en wanneer niet? Houd hierbij wel rekening met de wet- en regelgeving (zie onze huisregels)
  • Informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • Het emailadres waar de consument met klachten terecht kan.