Beoordelingen

In het verkoopmenu vind je de tab “Beoordelingen”. Vanuit deze tab kom je terecht bij je beoordelingenoverzicht waarbij je in één oog opslag al je ontvangen beoordelingen kan bekijken. We leggen je graag alle instellingen rondom de beoordelingen van je winkel en je producten uit. 

FAQ - Algemeen

Klanten met een account, die via Handwerkmarkt een product bij jou hebben gekocht, kunnen een beoordeling plaatsen onder het product en onder jouw winkel. 

De door jouw toegevoegde producten staan standaard zo ingesteld dat productbeoordelingen toe worden gestaan. Wil je dit aanpassen? Ga dan via jouw verkoopmenu naar het tabje “Producten”. Druk op “edit” onder de producttitels van de producten waar je deze instelling wil aanpassen, scroll naar “Andere opties” en vink daar “Activeer productbeoordelingen” uit. 

Deze optie kan je niet uitvinken voor jouw winkel. 

Er zijn drie locaties waar je jouw beoordelingen kan terugvinden:

  • Het tabje “Beoordelingen” in je verkoopmenu.
  • Bij het desbetreffende product onder het tabje “Beoordelingen”.
  • Bij jouw winkel onder je contactgegevens onder het tabje “Winkel beoordelingen”.


Beoordelingen

Bij het plaatsen van een product, kan je ervoor kiezen om productbeoordelingen aan te zetten. Deze optie vind je in de uitgebreide productinstellingen van ieder product bij “Andere opties”. 

Nadat klanten een product hebben gekocht, krijgen zij de mogelijkheid om een reactie te plaatsen bij het bestelde product en/of jouw winkel.  Zij kunnen je producten en je winkel beoordelen met één of meer sterren en een reactie plaatsen over hun ervaringen. Deze beoordelingen worden voordat ze online te zien zijn door ons gecontroleerd zodat we zeker weten dat de reacties voldoen aan onze huisregels. Je kan als verkoper de beoordelingen niet wijzigen of verwijderen. 

Heb je een beoordeling gekregen waarbij je schade oploopt en ben je met deze klant al tot een passende oplossing gekomen? Stuur ons dan een berichtje zodat we je verder kunnen helpen. 

Reacties die voldoen aan onze huisregels worden in principe niet verwijderd om de eerlijkheid van het systeem te waarborgen. 

Tips & Tricks

Heb je een negatieve beoordeling ontvangen? Raak niet in paniek maar probeer ervan te leren. Stuur de klant een berichtje en laat vervolgens in een reactie weten hoe je het zou willen oplossen. Als je op een respectvolle manier omgaat met negatieve kritiek, wordt dit als zeer positief ervaren door andere potentiële klanten. Daarom zijn negatieve reviews soms meer waard dan positieve (als het er niet te veel zijn natuurlijk!)