Bestellingen

In het verkoopmenu vind je de tab “Bestellingen”. Vanuit deze tab kom je terecht bij je bestellingenoverzicht waarbij je in één oog opslag al je bestellingen kan bekijken. We leggen je graag uit hoe je dit overzicht kan gebruiken om je klant automatisch op de hoogte kan houden van de bestelling, waar je alle relevante informatie van een bestelling kan vinden en hoe je een bestelling kan afronden zodat je je verdiensten op kan nemen. 

FAQ - Algemeen

In het verkoopmenu vind je de tab “Bestellingen”. Vanuit deze tab kom je terecht bij je bestellingenoverzicht waarbij je in één oog opslag al je bestellingen kan bekijken. Achter elke bestelling zie je een oog. Je kan alle details van de bestelling bekijken als je op dit oog of op het bestellingsnummer klikt. 

Achter elke bestelling zie je verschillende symbooltjes. Deze symbooltjes geven je toegang tot alle details van de bestelling en zorgen er ook voor dat je de status van de bestelling kan aanpassen. Met het aanpassen van de status wordt een klant automatisch via de mail op de hoogte gehouden van de verandering.

Heb je een bestelling opgestuurd naar de klant? Dan kan je via het vinkje de bestelling afronden. De klant wordt hierover via de mail geïnformeerd en jouw verdiensten staan nu klaar op jouw balans om opgenomen te worden. 

Lees meer over het afronden van de bestelling →

Lees meer over het opnemen van jouw verdiensten →

Bestelling details

Nadat een klant een bestelling heeft geplaatst, ontvang je een mailtje met alle details en kan je de bestelling terugvinden in het bestellingenoverzicht. Alle informatie die je nodig hebt om de bestelling te verwerken zoals het te verzenden product, contactgegegevens van de klant en het verzendadres kan je vinden in de bestellingen mail of als je op het oogje drukt achter een bestelling.

Heb je dit mailtje niet ontvangen maar is de bestelling wel in jouw overzicht te zien? Kijk dan eerst even in je spam en zorg dat je  info@handwerkmarkt.nl markeert als “gewenst”. Is de mail ook niet aangekomen in jouw spamfolder of heb je andere vragen? Neem dan contact op via info@handwerkmarkt.nl of via Whatsapp en we helpen je zo snel mogelijk verder.

Contact met de klant

Als je op het oogje achter een bestelling of op het bestellingsnummer drukt, opent er een uitgebreid menu waar je echt alle informatie en details kan vinden. Zo ook over de verwerkte betaling en eventuele notitities die je klant aan de bestelling heeft toegevoegd. Je wordt samen met de klant via de mail op de hoogte gehouden als er een notitie wordt toevoegd. Hier kan je dus makkelijk reageren en ook de Track & Trace code versturen.  

Verder vind je in de bestellingendetails ook de contactgegevens van de klant. Deze gegevens mogen alleen gebruikt worden voor het verwerken en afronden van de bestelling. 

Bestelling status wijzigen/ bestelling afronden

Een geplaatste bestelling wordt gelijk aan je bestellingenoverzicht toegevoegd en zal er in eerste instantie zo uitzien:

Je ziet onder “acties” drie symbooltjes; een klokje, een vinkje en een oog. Deze symbolen veranderen de status van de bestelling en geven aan de klant door hoe het met de bestelling staat. 

Een bestelling kan altijd gelijk verwerkt worden als de bestelling is geplaatst en de betaling is afgehandeld via het platform. De bestelling wordt namelijk pas geplaatst als de betaling is geslaagd. 

Druk op het klokje om de status van “In de wacht” te veranderen in de volgende stap: “Verwerken”. De bestelling ziet er dan alsvolgt uit:

Het klokje is weg en de status is gewijzigd in “Verwerken”. Heb je een bestelling klaar en verzonden? Klik dan op het vinkje. De status van de bestelling zal gewijzigd worden in “Afgerond” en de klant wordt met een automatisch mailtje op de hoogte gebracht.

Nadat je een bestelling hebt afgerond, staan jouw verdiensten op je balans en kan je een opnameverzoek plaatsen. 

Lees meer over het opnemen van je verdiensten na het afronden van een bestelling →